Tilaus- ja toimitusehdot

Tervetuloa taitoshop.fi -verkkokauppaan

Seuraavassa on yleiset verkkokauppatoimintaa koskevat sopimusehdot, joihin pyydämme tutustumaan ennen ostotapahtumaa.

1. YLEISET EHDOT

Taitoshop.fi on Taito Myymälät Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa hyödykkeiden myyjänä on yrittäjänä omissa nimissään toimiva Taito Shop -kauppias. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Taito Myymälät Oy:n ylläpitämässä Taitoshop.fi -verkkokaupassa toimivan Taito Shop –kauppiaan ja sen Asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Taito Shop -kauppiaan välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Taito Myymälät Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät www.taitoshop.fi– kotisivuilla.

Taito Myymälät Oy ja Taito Shop –kauppiaat eivät vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Taito Myymälät Oy:n ja Taito Shop –kauppiaiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Taito Myymälät Oy ja Taito Shop –kauppias on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Taitoshop.fi –verkkokaupassa toimivat kauppiaat myyvät tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassanoudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron.

Toimitusaika-arviot on laadittu Taito Shop –kauppiaiden antamien tietojen perusteella. Taito Shop tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua taitoshop.fi -verkkokaupan kautta Taito Shop –kauppiaan tilausjärjestelmään.

Rekisteröityminen: Asiakas pystyy luomaan verkkotunnukset käyttämällä rekisteröitymislomaketta. Asiakas tällöin rekisteröityy Taitoshop.fi -sivuston käyttäjäksi. Taito Myymälät Oy:lla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Asiakas vastaa Taito Myymälät Oy:lle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Taito Myymälät Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Taito Myymälät Oy:llä ja sen kanssa verkkokaupassa toimivilla yrityksillä on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.taitoshop.fi/rekisteriseloste ja Taito Myymälät Oy, Kauppakatu 25, 40100 JYVÄSKYLÄ.

3. TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Taitoshop.fi -verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälöidemme hinnoista. Myymälöiden hintoja voitte tiedustella suoraan myymälöistä. Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Emme myy kuluttajakaupan tuotteita jälleenmyytäväksi.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

4. MAKSUTAVAT

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

5. TOIMITUSTAVAT

Toimituskumppani on Posti (itella.fi). Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan suoraan verkkokauppiailta, joita ovat Taito Shop/Helsingin käsi- ja taideteollisuus, Taito Shop/Loftet , Taito Shop/Pirkanmaan kotityö, Taito Shop/Taito Itä-Suomi, Taito Shop/Taito Keski-Suomi, Taito Shop/Taito Pohjois-Karjala, Taito Shop/Taito Satakunta. HUOM. Taito Myymälät Oy:n verkkokauppa Taitoshop.fi jakaa Asiakkaan tilauksen useampaan toimitukseen, mikäli Asiakas on valinnut ostoskoriin tuotteita useammalta kuin yhdeltä kauppiaalta. Asiakas näkee toimitukset saamissaan tilausvahvistuksissa.

Toimitustapoina Suomessa on käytössä Nouto Postin pakettiautomaatista, Nouto valitsemastasi Postista ja Postin kotiinkuljetus. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella. Tarjoamme seuraavat toimitustavat:

Nouto Postin pakettiautomaatista 6,90 eur
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Katso lähin automaatti. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.

Nouto valitsemastasi Postista 6,90 eur
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä. lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.

Kotiinkuljetus 12,90 eur
Postin kotiinkuljetus on helppo tapaa vastaanottaa lähetys. Pienemmät lähetykset toimitetaan haluamaasi osoitteseen. Isommista lähetyksistä posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajalle arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Mikäli emme pysty toimittamaan tuotetta luvatussa aikataulussa, ilmoitamme siitä Asiakkaalle puhelimitse tai sähköpostilla.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen sisällön 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

TOIMITUS ULKOMAILLE

Postipaketti ulkomaille (Priority), enimmäispaino 2 kg

1) Benelux-maat, Latvia, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro 25.-

2) Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Portugali, Puola, Ranska 30.-

3) Amerikan Yhdysvallat, Islanti, Kanada, Norja 40.-

Mikäli haluat tilata tuotteen toimitettavaksi johonkin muuhun maahan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

6. PALAUTUS

Suomessa postimyynnin ja verkkokaupan kautta tilatuissa käyttämättömissä tuotteissa on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus (Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38). Myyjä maksaa palautuksen postituskulut kotimaan toimituksissa silloin kun palautus tehdään edullisimmalla tavalla. Palautuskulut ovat kuitenkin kuluttajan vastuulla, jos tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi.

Huom. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on nähtävissä selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Tuotteissa on oltava palautettaessa myös hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessakuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • kohta 3) ”sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota tai ettei tavaraa lainkaan voida myydä edelleen;”

  • kohta 4) ”sopimus koskee tavaraa, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa edelleen myytäväksi taikka joka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua;”

Palautuksessa toimi seuraavasti:

Huomioithan, että verkkokaupasta tilattu tuote on palautettava siihen myymälään, josta tuote on lähetetty. Tuotteen lähettäjän tiedot ja Postin sopimustunnuksen näet aina tilausvahvistuksesta.

Palauttaminen Postin pakettiautomaatin kautta

Jos tilauksesi toimitettiin Postin pakettiautomaattin kautta, voit palauttaa lähetyksen samalla lokerokoodilla jolla noudit lähetyksen. Kirjoita lähetyksen päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta ei tarvitse kirjoittaa. Vie lähetys Postin pakettiautomaattiin ja noudata automaatin ohjeita.

HUOM. Jos sinulla ei ole lokerokoodia jota käytit lähetystä noutaessa, voit palauttaa lähetyksen Postin palvelupisteen kautta.

Palauttaminen Postin kautta

Voit palauttaa lähetyksen Postin palvelupisteen kautta riippumatta tavasta jolla vastaanotit lähetyksen. Kirjoita lähetyksen päälle seuraavan mallin mukaisesti:

Oy Yritys Ab (yrityksen nimi, johon tavara palautetaan)

ASIAKASPALAUTUS

Katuosoite 1 (osoite)

00000 Kaupunki (postinumero ja -paikka)

Vie lähetys Postiin ja kerro, että kyseessä on Oy Yritys Ab:n asiakaspalautus.

HUOM. Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien kustannukset.

HUOM. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä tuotteissa on oltava hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lisäksi mukana on oltava kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Taito Shop ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään Asiakkaalta.

7. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinenesittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.

Reklamaatiotkäsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa tuotteen lähettäneeseen liikkeeseen joko sähköpostilla tai kirjeenä. Lähettäneen liikkeen näet lähetteestä ja yhteystiedot löydät myymälöistä. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Huomioithan, että verkkokaupasta tilattu tuote on palautettava ja reklamaatio tehtävä aina siihen myymälään, josta tuote on lähetetty tai ostettu.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka:Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen tavarantoimittajaa vastaan kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.